Serwis ludzi wolnych

Szukaj z Google
Mackiewicz uczy pokory
7 sierpnia 2007
Redagowali: Bartosz Wilk, Paweł Żmuda

Ocena: 70% (13)
Obejrzało osób: 616

Mackiewicz uczy pokory
Józef Mackiewicz – człowiek legenda. Niepokorny, odważny publicysta głoszący co innego niż prawie wszyscy. Bezkompromisowy anty-komunista. Ale nade wszystko wzór konsekwencji.



Ten tekst ma więcej niż 90 dni, wobec czego dostępny jest dla osób wspierających Korespondenta





Autor artykułu jest byłym wyborcą UPR.


Poczytaj inne teksty w Serwisie wolnorynkowym Korespondent.pl


Warto było przeczytać?

Strata czasu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Warto, polecam innym

TWÓJ KOMENTARZ

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany! (Rejestracja za darmo)

LOGIN:
HASŁO:


KOMENTARZE
11. UNESCO Am Lang Camp 22 września 2008 1:01
Looking for Krzysztof Radziwanowski - was in Nova Huta in 1989
with Sons - Jens & Hans Rasmussen

marylynne.rasmussen@gmail.com

Zgadzam się (0) (0) Nie zgadzam się

10. KRadziwanowski 20 sierpnia 2007 9:59
Ad 9
Nie twierdzę, że Pan czy ktokolwiek inny ma wyjechać.
Twierdzę, że jeśli ktoś NIE UZNAJE tego (czy innego) państwa ma dwie opcje. Obalić je. A że się nie da, opcaj ta oznacza: iść do więzienia i czuć się "więźniem sumienia". Opcja druga: wyjechać i olać (bo z obywatelstwa zrezygnować się nie da, czy też jest to b. trudne).
Jeśli nie robi ani jednego, ani drugiego - AUTOMATYCZNIE siebie za obywatela tego pańswa uznaje. Może go nie lubić (jak ja), może go nienwawidzić, może działać na jego niekorzyść - ale jest - w wyniku świadomego wyboru (bo wygodniej, bo od kilkudziesięciu lat buduje Polskę, bo ma tu rodzinę i znajomych - to nie istotne) - obywatelem.
Zgadzam się (0) (0) Nie zgadzam się

9. 17 sierpnia 2007 12:45
@7 totalne nieporozumienie. To ja i mnie podobni od kilkudziesięciu lat budujemy Polskę własną ciężką, często niewolniczą pracą, a złośliwe skrzaty pod szyldem Państwa (PRL/RP czy jakiegokolwiek innego) regularnie nam szczają do mleka. Proponuję się spokojnie zastanowić kto i dlaczego powinien stąd wypier.. sorry, wyjechać.
Zgadzam się (0) (0) Nie zgadzam się

8. makroman 10 sierpnia 2007 8:02
Nie wiem czy szanowni koledzy dostrzegają nielichą różnicę pomiędzy zaborem sowieckim, PRL a czasami obecnymi!

Mackiewicz mógł się buntować przeciw komunie, ale czy z bronią w reku walczył przeciwko Piłsudskiemu, Dmowskiemu lub innym?
Owszem wiele mi się w tym kraju nie podoba, PiS usunął na razie dopiero pierwszą warstwę tego trupiego makijażu, pod spodem czają sie następne. Ale jeśli stąd wyjadę, jeśli zrezygnuję z walki, jeśli oleję obywatelstwo, to czy moje wcześniej wypowiedziane słowa, nie uczynią ze mnie szmaciarza?

Jakie miałem prawo wyrzekać na kanalie z lewicy, skoro aktem odrzucenia obywatelstwa stwierdziłem, że tak naprawdę nic mnie to nie interesuje?!

Owszem mogę pójść droga Bobkowskiego, wybrać Gwatemalę, ale on był do tego zmuszony, w kraju groziły mu represje, i śmierć. To co innego - mi póki co nic takiego nie grozi...żadnemu z nas, choćby świry z konferencji prasowych, tv , radia i gazet twierdzili coś innego!

Zgadzam się (1) (0) Nie zgadzam się

7. KRadziwanowski 8 sierpnia 2007 7:02
Ad 6.

Wyjechać i olać, zerwać wszelkie związki. To zapewne bardzo trudne, ale skoro NIE UZNAJE SIĘ tego państwa, to te kłopoty nie powinny być problemem, czyż nie?

Zgadzam się (0) (0) Nie zgadzam się

6. 8 sierpnia 2007 6:40
Bardzo śmieszne. A niby jak zrzec się obywatelstwa PRL/RP skoro przepisy umożliwiają jedynie napisanie podania do prezydenta, który łaskawie może nas tego obywatelstwa pozbawić, oczywiście po spełnieniu określonych warunków.
Zgadzam się (1) (0) Nie zgadzam się

5. kwojak@interia.pl 8 sierpnia 2007 6:39
No cóż, mowienie prawdy niepopłaca. Niestety...
Józef Mackiewicz starał się żyć i pisać zgodnie z własnymi przekonaniami. Co w każdych czasach i w każdym ustroju politycznym i gospodarczym jest niebezpieczne. Życie w zgodzie z własnym sumieniem to dość drogi luksus...
Zgadzam się (0) (0) Nie zgadzam się

4. conkret 7 sierpnia 2007 7:26
W całosci popieram Pana Jarka (ad2), a Panu Panie Radziwanowski radze zastanowic sie nad soba, porozmawiać z soba tak szczerze i nie oszukiwac sie
Zgadzam się (0) (1) Nie zgadzam się

3. KRadziwanowski 7 sierpnia 2007 6:40
Ad 2
Ależ ja nie wzywam do "zaszycia się w Bieszczadach", piszę wręcz że to dla większości z nas mało realne bo... (tu długa lista).
Piszę jedynie o tym, że (i tu też troszkę, ale tylko troszkę, ad 1.) skoro nie rezygnujemy z obywatelstwa (bo... ta sama lista), nie możemy nawoływać do niepłacenia podatków(nie mówię o absurdalnym podatku dochodowym, czy innych szczegółowych rozwiązaniach), czy likwidacji państwa.
Możemy walczyć (jak kto umie) o jak najniższe podatki, o racjonalne wydatki, o armię zamiast tego co obecnie mamy, o ..., o ..., ale nie o likwidację Państwa (proszę mi wierzyć - to do p. RMT - że szlag mnie trafia, gdy piszę te słowa, po państwa nienawidzę nienawiścią najszczerszą).
Możemy (jeśli ktoś umie - ja nie!) DZIAŁAĆ na rzecz wykrojenia sobie libertarii, ale o ile korzystamy z (ułomnych) funkcji tego państwa, o ile nie mamy odwagi pociąć publicznie dowodu osobistego, AUTOMATYCZNIE akceptujemy je.
Zgadzam się (3) (2) Nie zgadzam się

2. Effendi 7 sierpnia 2007 5:33
Panie Krzysztofie ładny tekst. Natomiast nieracjonalne żale na koniec. Bycie "nieprzekupnym" to stygmat. Jeżeli Pan nie jest namaszczony, to przecież nie zrobi Pan sobie ran gwoździem. Myślę, że ktoś taki jak Mackiewicz, podobnie jak JKM to "głos wołającego na puszczy", to "swoisty prorok", a słyszał Pan o społeczeństwie złożonym z proroków?. Panie Krzysztofie trzeba IM oddać szacunek, ale żyć wg własnej recepty. No chyba, że Panu nie dają spokoju "wyrzuty sumienia" to czas zmienić receptę.
Zgadzam się (1) (2) Nie zgadzam się

 

 

REKLAMA


Korespondenta ostatnio sponsorują
  • Piotr M. - 100
  • Mirosław L. - 20
  • Leszek P. z Zamości - 50
  • Michał G. - 10
  • Agnieszka S. z Łodzi - 10
  • Jarosław O. z Pruszkowa - 30
  • Jan R. - 20
  • Mirosław G. z Głogowa - 20
  • ByteEater z Bielska-Białej - 10
  • Andrzej J. - 20
  • Jan S. - 10
  • Piotr N. - 100
Działamy dzięki sponsorom
Dzięki!